9 Eylül 2013 Pazartesi

Chambery (Kalp Kalp)

       Şimdi biraz Chambery’den bahsedelim. Nerdedir, nedir, yenir mi, içilir mi? Chambery bir Fransız şehridir. “Şanberi” diye okunur. Hatta biraz Fransızca bilginiz varsa diye “n” nazal ne, “r” de bildiğiniz gibi yumuşak g’ye benzeyen ghıı gibi bir ses. Genelde arkadaşlarım Çamberi ya da Şanlıberi diye dalga geçiyorlar, geçsinler onlara da buradan selam. Bu arada herkes gördü ne kadar komik olduğunuzu. Hahahah:) Chambery merkez 56 bin, çevre köy, kasaba vs si ile birlikte 127 bin nüfuslu benim anladığım kadarıyla. Benim anladığım kadarıyla diyorum; çünkü şehir anlayışları biraz farklı bizden. Bin kişi bir araya gelip şehir kuruyorlar galiba. Anlamak biraz güç yani. Ama sineması, tiyatrosu, parkı, bahçesi, camisi, gece kulübü falan tam. Lokasyon olarak da çok şahane bir yer bulmuş kendine. Şekil olarak Ankara’ya benzeyen Fransa’nın güney doğusunda. İtalya ve İsviçre sınırlarına ve Lyon’a bir buçuk, iki saat uzaklıkta olan harika küçük bir şehir. (Onlara göre ortadan daha büyükmüş.) Yani canınız çekerse kahvaltıyı İtalya’da yapabilir, akşam yemeğini İsviçre’de yiyebilirsiniz. Öğleyi de evde yeyiverin, o kadar masraf yapmayın kendinize. Zaten bir günde üç ülke görmüş olacaksınız. Ama yok illa ben çılgınlık yapacağım diyorsanız, hafta sonuna İspanya’ya gidebilirsiniz. İspanyol kökenli arkadaşımın dahiyane fikriyle yemek yemek için Madrid’e giden sevgili kocam gibi mesela.

      Departman haritasında Chambery 73 nolu Savoie’da yer alıyor. Plakası 73, posta kodu 73000’dir. 38 plakalı yerde Grenoble, 69 numaralı yerde ise Lyon mevcut.
     
       Tarihi ve doğası da gerçekten büyüleyici. 1200 lü yıllarda kurulmuş, iki yüz elli yıldan fazla Savoie Dükalığı'na başkentlik yapmış. Bu fotoğraf cumhuriyetin kuruluşunu kutladıkları 14 Temmuz Ulusal Bayramı'ndandı. Chambery Fransız devrimine ve dolayısıyla cumhuriyete önemli katkıları bulunan Jean Jacques Rousseau‘ya da bir dönem ev sahipliği yapmış önemli, tarihi bir şehir.
      
      Ayrıca dağcıların, kayakçıların rüyalarının şehri. Burada bol bol dağ, taş, kaya ve de via ferrata var çünkü. Dünya’nın en büyük kayak merkezlerinden birkaçı buraya çok yakın. Ayrıca Avrupa’nın en yüksek dağı olan Mont Blanc’a da pek uzak olduğu söylenemez. Oraya da bi gitmek görmek lazım. Ben hala tırmanmak şöyle dursun turist olarak bile gitmedim o başka.Yazın sıcaklarda da serinlemek için Fransa'nın en büyük doğal gölü olan Bourge Gölü’ne gidebilir,yüzebilir, güneşlenebilir, dalabilir, kanoya binebilirsiniz, ne isterseniz yapabilirsiniz aslında.

        Dünya DddghslChambery'de pek çok yürüyüş ve bisiklet parkuru da mevcut. Örneğin La Doria'da yürüyüş yapmak çok keyifli. Ormanın içinden bir patika ile çok güzel bir şelaleye ulaşabilirsiniz. İsterseniz devam edip tırmanış rotalarına veya via ferratalara gidebilirsiniz. Bir diğer seçenek de işaretli parkurları takip ederek şehrin her yerinden rahatça görülebilen ya da şehrin her yerini rahatça görebilen manzara terasını yani Croix du Nivolet'i ziyaret etmek. Kısaca doğa sporları cenneti bir yer burası. Anlata anlata bitiremedim ki! Çünkü Chambery güzel bir şehir. Yavaş yavaş anlatacağım umarım.
 27 Haziran 2013 Chambery

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hı hı evet! Hımmm...Devam edin lütfen...hımm..