Top Güzelmiş!

Top güzelmiş.

Bir Dünya Kupası furyası aldı başını gidiyor. Komiklikler, şakalar, iddaalar, kumarlar, haykırışlar. Dünya Kupası'nı beklediğini göstermek için dört yıldır yatağından kalkmayan, kalktığında da mağara adamı gibi kalkıp (saçından sakalından geçtim) onu heyecanlı gözlerle bekleyen karısı ve belki de ilk defa gördüğü çocuklarına selam bile vermeden televizyonun başına geçen bir orangutan adamın hikayesi belki de (bir araba reklamından çordum hikayeyi). Neyse ki biz değiliz bu aile.

Fransa'nın sembolü "horoz"dur.
Yine de futbolla alakası olmayan eşimin bile, biraz da iş arkadaşlarının gazına gelerek Fransa-İsviçre maçını izlemesi ve hatta benim de sonucu biliyor olmam, sonucu değiştirmez. Futbolla ilgilenmiyorum. Aslında bu yazımın konusu geçen haftaki Müzik Festivali olmalıydı. Hatta kayın babamın "bile" Fransa-Ekvador maçını izlemesi de beni şaşırttı. 

"98 şampiyonluklarındaki kutlamaları, istisnasız herkesin nasıl yollara döküldüğünü anlatırken duygulanması beni biraz meraka sevk edip, o anı yaşamak istememe sebep olsa da; 

maçlardan geriye bir tek üstü bikinili güzel kızlar kalmış aklımda. 

      Ekvador'un dev kalecisi var bir de. Adam kaleci değil doğrudan sur kurdu kalenin önüne. Gördüğünüz gibi takım arkadaşı falan dinlemiyor çakıyor yumruğu önüne gelene. Bir de Cezayir kalifiye olunca, nasıl şehri birbirine kattıkları var. Gece 2'ye kadar kornalar, çığlıklar ve havai fişekler ve durumu kontrol altında tutmaya çalışan helikopterli kolluk kuvvetleri. Buradaki en kalabalık azınlık Cezayirliler ve sonra belki de Türkler. Ve maalesef genelde problem çıkaran tipler de bunlar, yani biz. Araba yakanlar, laf atanlar, huzursuzluk çıkaranlar. http://sozcu.com.tr/2014/gunun-icinden/kralicenin-kugusunu-yedi-523056/ Zira İngiltere'de Kraliçe'nin kuğusunu kesip, yiyecek başka bir ırk tanımıyorum Dünya'da. Bir de Türkiye'de futbol bu kadar muhteremken, canımız ciğerimizken neden Dünya Kupası'nda olamadığımızı anlayamadım. Bizdeki gibi tenis de neymiş, buz patenini göstermeyelim kıyafetler çok açık http://www.hurriyet.com.tr/spor/diger/25822971.asp (lütfen videoyu izleyin çok başarılılar göreceksiniz), yüzme hak getire, bisikletçileri arabayla ezmek 5, dolmuşla 15 puan gibi bir mantığa sahip olmayan Fransa bile Dünya Kupası'ndayken, 

biz neden yokuuz!!! Parisli Kezban- Futbol İlişkisi için daha ayrıntılı bir yazı:  http://parislikezban.blogspot.fr/2013/10/futbol-ve-parisli-kezban-iliskisi.html

    Bu arada futbol o kadar da kötü değilmiş. https://www.facebook.com/photo.php?v=10201849817158356

28/06/2014, Albertville

Yorumlar

Popüler Yayınlar